Wynik Jakości z przymrużeniem oka

Dzisiaj chciałbym Wam przybliżyć bardziej kwestię „magicznego” Wyniku Jakości, gdzie z jednej strony są reklamy i słowa kluczowe, a z drugiej cyferki. Na początek wyobraźmy sobie, że mamy do wynajęcia mieszkanie i dwie osoby zainteresowane jego najmem. Niezbyt zamożna ale bardzo uczciwa studentka, która jest w stanie za wynajem zapłacić 800 zł i dobrze sytuowany typek spod ciemnej gwiazdy, który mówi że za wasze mieszkanie jest w stanie zapłacić 2500 zł czynszu.
Zdajecie sobie jednak sprawę, że prawdopodobieństwo zapłacenia przez studentkę wynosi 95%, zaś szansę opłaty czynszu przez owego typka oceniacie na 25%. Prosta kalkulacja mówi, że dochód z wynajęcia mieszkania studentce wyniesie 760 zł, a z wynajmu w drugim wypadku 625 zł. W świecie racjonalnych decyzji to studentka znalazła właśnie mieszkanie. Co to ma wspólnego z systemem Google AdWords?

Podobnie jak właściciel mieszkania z wcześniejszego przykładu Google także dysponuje wirtualną nieruchomością. Na stronie wyszukiwania Google są nią miejsca reklamowe ponad wynikami wyszukiwania i po prawej stronie. Wynik Jakości porównać za to można do prawdopodobieństwa zapłacenia czynszu. Po czym…


Level up, czyli jak działa Google AdWords?

Dzięki linkom sponsorowanym Google AdWords precyzyjnie docierasz do osób, które są zainteresowane Twoją ofertą. Na przykład, jeśli internauta szuka określonego hasła w Google związanego np z tanim lataniem (tanie bilety lotnicze), w wynikach wyszukiwania pojawią się strony i reklamy, które są powiązane z wyszukiwanym hasłem. Internauta otrzymuje więc precyzyjną informację/reklamę na interesujący go w danej chwili temat.
Zostają mu wyświetlone reklamy odpowiadające jego aktualnym potrzebom. Dzięki temu reklamodawca precyzyjnie dociera do potencjalnych klientów. Po wpisaniu określonego hasła do wyszukiwarki Google pojawiają się wyniki (strony internetowe) odpowiadające zapytaniu użytkownika. Użytkownik klika w reklamę, przenosi się na Twoją stronę internetową i dokonuje transakcji.

jak_dziala_adwords-700x73

Wszystko zaczyna się od wyszukiwania…

google_adwords-700x264

Kiedy użytkownik przeprowadza wyszukiwanie w Google, system Google AdWords sprawdza wszystkie reklamy i określa czy powinna być przeprowadzona AUKCJA reklam. Jeśli Google uzna, że jedna lub kilka reklam pasuje do danego wyszukiwania, zostaje uruchomiona aukcja reklam, która określa czy reklama zostanie wyświetlona użytkownikowi oraz…


Mobilna Rewolucja Google

21 Kwietnia 2015r. Google na swoim blogu dla webmasterów poinformowało o wprowadzeniu aktualizacji wyników wyszukiwania. Informacja ta dotyczy stron internetowych, które wyświetlane są przez użytkownika na smartfonach i tabletach.
Google chcąc polepszyć jakość wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych, narzucił algorytm, który będzie słabiej pozycjonował strony w wyszukiwarce, które nie są poprawnie wyświetlanie na mniejszych rozmiarach wyświetlaczy. Ważne jest aby po wejściu ze swojego telefonu (tabletu) na np. „strona.pl” treść dostosowywała się do wyświetlacza danego urządzenia.

Jak sprawdzić czy Twoja strona jest gotowa na mobilną ewolucję Google?
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
Wystarczy wejść na powyższy link i wpisać adres testowanej witryny i sprawdzić jaki wynik uzyskała strona.

Pozytywny wynik wcale nie oznacza, że wszystko jest w porządku. Test bada jedynie adres witryny, który wpisaliśmy a nie całą stronę np. podstronę „kontakt” lub stronę danego produktu/artykułu.
Jeżeli chcemy sprawdzić dokładnie całą naszą stronę internetową jesteśmy zmuszeni wpisywać wszystkie linki dotyczące naszej strony w celu uzyskania weryfikacji przez Google.

Jeżeli strona spełnia wymogi przyjaznej dla urządzeń mobilnych a test wychodzi negatywnie problem może być wywołany od strony technologicznej. Występuje…


Zyskaj więcej dzięki Google w wydaniu lokalnym

Znalezienie lokalnej firmy w Google jest nie tylko problemem samym w sobie, ale również problem bardzo rozpowszechnionym. Wielu lokalnych właścicieli firm nie inwestuje w reklamę internetową, czasami jest to brak wiedzy technicznej lub przekonanie, że sam biznes przyciągnie więcej klientów. Jeśli znajduje się w dogodnej lokalizacji to może i się z Tobą zgodzę.
Ale wyobraź teraz sobie, że Twoja firma rozszerza swoje działania marketingowe o reklamę w Internecie? Być może już reklamujesz swój biznes w Google, ale jeśli szukasz sposobów na zwiększenie widoczności firmy w Internecie to mam dla Ciebie dwie, bardzo proste wskazówki, które Ci w tym pomogą.

Wskazówka #1:

Google Moja Firma

Google Moja Firma pozwala użytkownikom wyszukiwarki łatwo znaleźć informacje na temat Twojej firmy oraz jej lokalizacji. Uwaga, uwaga – nic nie kosztuje, jest łatwe w obsłudze i pokazuje Twój lokalny biznes w dobrym świetle. Zresztą zobacz sam.

 


Aplikacje mobilne

W chwili, gdy rozważasz inwestowanie w aplikację mobilną, masz natychmiast do czynienia z natłokiem terminologii. Co to jest aplikacja webowa, natywna i hybrydowa? Jaka jest różnica pomiędzy aplikacją na Androida, a aplikacją na iOS? Co najważniejsze, która jest najbardziej odpowiednia dla Twojego biznesu?
W obecnej chwili, większość urządzeń mobilnych wykorzystuje jeden z dwóch dominujących systemów operacyjnych. Androida opracowanego przez Google (48,3% wszystkich urządzeń) oraz iOS system operacyjny Apple (41% całego rynku), a różnica między tymi urządzeniami nie skupia się jedynie na ich estetyce.

Tak jak MacBook nie uruchomi Windowsa, tak telefon z Androidem nie może uruchomić aplikacji dla iPhona – przynajmniej w większości przypadków. Z punktu projektowania i tworzenia aplikacji na telefon nie można również zapomnieć o użytkownikach BlackBarry czy Windows Mobile. Wyjaśnijmy więc na czym polegają różnice pomiędzy aplikacją natywną, hybrydową i webową.

Aplikacja natywna jest tym co przychodzi do głowy, gdy myśli się o aplikacji mobilnej. Można je pobrać z App Store lub Google Play, są osadzone w systemie urządzenia i uruchamia je się dotykając ikony. Natywne aplikacje…


Zmieniajmy użytkowników na lojalnych klientów

W celu kierowania ruchu do Twojej strony internetowej można użyć wielu technik, w tym marketingu internetowego, SEO czy kampanii AdWords. Istnieje też wiele porad i wskazówek, których można użyć do konwersji użytkownika na Twojego klienta. W poniższym tekście zamierzamy opisać te najbardziej ulubione przez nas. Są to tylko niektóre z porad i sztuczek, które można użyć, aby poprawić konwersję na Twojej stronie internetowej.
Jeśli chciałbyś poznać więcej metod zapraszam na bezpłatne konsultacje, postaram odpowiedzieć na wszystkie dręczące Cię pytania. Możesz się skontaktować ze mną od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-17.00 poprzez live chat dostępny na naszej stronie, napisać na adres rcholewinski@staircase.pl, zadzwonić pod nr 607 807 840 lub po prostu wpaść na kawę do naszego biura w Płocku. Serdecznie zapraszam.

Formularz kontaktowy
Jeśli chcesz mieć duże szanse na konwersję użytkowników, musisz im dać jak najwięcej możliwości kontaktu z Twoją firmą. Dobrym pomysłem jest, aby formularz kontaktowy był umieszczony w widocznej części ekranu – w szczególności na stronach docelowych, utworzonych w celu optymalizacji kampanii AdWords. Podczas tworzenia formularza upewnij się,…