Level up, czyli jak działa Google AdWords?
Wszystko zaczyna się od wyszukiwania…
Kiedy użytkownik przeprowadza wyszukiwanie w Google, system Google AdWords sprawdza wszystkie reklamy i określa czy powinna być przeprowadzona AUKCJA reklam. Jeśli Google uzna, że jedna lub kilka reklam pasuje do danego wyszukiwania, zostaje uruchomiona aukcja reklam, która określa czy reklama zostanie wyświetlona użytkownikowi oraz na jakiej pozycji się pojawi.
Jak działają aukcje reklam?
Reklamodawcy identyfikują słowa kluczowe, ma które chcą wyświetlać swoją ofertę i ile są w stanie zapłacić za kliknięcia w reklamy. Użytkownik Google przeprowadza wyszukiwanie, system AdWords znajduje wszystkie znajduje wszystkie reklamy, których słowa kluczowe wystarczająco pasują do danego wyszukiwania. Spośród tych reklam system ignoruje wszystkie nieodpowiednie słowa i wyświetla tylko te o wystarczającym rankingu reklamy.
Jak system Google AdWords decyduje, gdzie pokazać Twoją reklamę?
Jeśli Twoje słowo kluczowe zostanie zakwalifikowane do udziału w aukcji, to o pozycji reklamy zdecyduje ranking reklamy, na który mają wpływ dwa czynniki: stawka maksymalna słowa kluczowego (max. CPC) oraz Wynik Jakości słowa kluczowego.
Max. CPC jest to maksymalna stawka, jaką jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie w Twoją reklamę. Pamiętaj Google KOCHA Twoje pieniądze.
Wynik Jakości jest oszacowaniem trafności i jakości Twoich reklam. Wpływ na niego ma w głównej mierze współczynnik klikalności Twoich reklam (CTR), jakość strony docelowej oraz trafność reklam. Lepszy wynik, wyższa pozycja.
Najlepsze wyniki max. CPC x Wynik Jakości dają topowe pozycje.
Jak Google określa ile zapłacisz za kliknięcia?
Twoja maks. stawka CPC to najwyższa kwota, jaką Google może Cię obciążyć za kliknięcie. Płacisz tylko, ile potrzeba do przelicytowania reklamodawcy z następnym najwyższym wynikiem rankingu reklamy.
OBLICZAMY TWOJE CPC
RANKING REKLAMY REKLAMODAWCY PONIŻEJ CIEBIE / TWÓJ WYNIK JAKOŚCI + PLN 0,01
MAX. CPC | WYNIK JAKOŚCI | RANKING REKLAMY | TWOJA STAWKA CPC | |
Reklama 1 |
PLN 2,00 |
10 |
20 |
16/10+0,01=PLN 1,61 |
Reklama 2 |
PLN 4,00 |
4 |
16 |
12/4+0,01=PLN 3,01 |
Reklama 3 |
PLN 6,00 |
2 |
12 |
8/2+0,01=PLN 4,01 |
PAMIĘTAJ!!!
MOŻESZ PŁACIĆ MNIEJ ZA KLIKNIĘCIA NA WYŻSZYCH POZYCJACH ZE WZGLĘDU NA WYŻSZY WYNIK JAKOŚCI.
Zdezorientowany? Dobrą wiadomością będzie, jeśli uważasz, że już wszystko wiesz i masz swoje reklamy pod kontrolą. Zła wiadomość jest taka, że Google często wprowadza zmiany. Dlatego nigdy nie powinieneś odpalać swoich reklam na auto-pilocie. Pamiętaj o ciągłej analizie i bieżącej optymalizacji reklam.