Level up, czyli jak działa Google AdWords?

Dzięki linkom sponsorowanym Google AdWords precyzyjnie docierasz do osób, które są zainteresowane Twoją ofertą. Na przykład, jeśli internauta szuka określonego hasła w Google związanego np z tanim lataniem (tanie bilety lotnicze), w wynikach wyszukiwania pojawią się strony i reklamy, które są powiązane z wyszukiwanym hasłem. Internauta otrzymuje więc precyzyjną informację/reklamę na interesujący go w danej chwili temat.
Zostają mu wyświetlone reklamy odpowiadające jego aktualnym potrzebom. Dzięki temu reklamodawca precyzyjnie dociera do potencjalnych klientów. Po wpisaniu określonego hasła do wyszukiwarki Google pojawiają się wyniki (strony internetowe) odpowiadające zapytaniu użytkownika. Użytkownik klika w reklamę, przenosi się na Twoją stronę internetową i dokonuje transakcji.

jak_dziala_adwords-700x73

Wszystko zaczyna się od wyszukiwania…

google_adwords-700x264

Kiedy użytkownik przeprowadza wyszukiwanie w Google, system Google AdWords sprawdza wszystkie reklamy i określa czy powinna być przeprowadzona AUKCJA reklam. Jeśli Google uzna, że jedna lub kilka reklam pasuje do danego wyszukiwania, zostaje uruchomiona aukcja reklam, która określa czy reklama zostanie wyświetlona użytkownikowi oraz na jakiej pozycji się pojawi.

Jak działają aukcje reklam?

aukcja_reklam_adwords

Reklamodawcy identyfikują słowa kluczowe, ma które chcą wyświetlać swoją ofertę i ile są w stanie zapłacić za kliknięcia w reklamy. Użytkownik Google przeprowadza wyszukiwanie, system AdWords znajduje wszystkie znajduje wszystkie reklamy, których słowa kluczowe wystarczająco pasują do danego wyszukiwania. Spośród tych reklam system ignoruje wszystkie nieodpowiednie słowa i wyświetla tylko te o wystarczającym rankingu reklamy.

Jak system Google AdWords decyduje, gdzie pokazać Twoją reklamę?

ranking_reklamy_adwords-700x389

Jeśli Twoje słowo kluczowe zostanie zakwalifikowane do udziału w aukcji, to o pozycji reklamy zdecyduje ranking reklamy, na który mają wpływ dwa czynniki: stawka maksymalna słowa kluczowego (max. CPC) oraz Wynik Jakości słowa kluczowego.

obliczanie_rankingu_reklamy-700x284

Max. CPC jest to maksymalna stawka, jaką jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie w Twoją reklamę. Pamiętaj Google KOCHA Twoje pieniądze.

Wynik Jakości jest oszacowaniem trafności i jakości Twoich reklam. Wpływ na niego ma w głównej mierze współczynnik klikalności Twoich reklam (CTR), jakość strony docelowej oraz trafność reklam. Lepszy wynik, wyższa pozycja.

Najlepsze wyniki max. CPC x Wynik Jakości dają topowe pozycje.

Jak Google określa ile zapłacisz za kliknięcia?

Twoja maks. stawka CPC to najwyższa kwota, jaką Google może Cię obciążyć za kliknięcie. Płacisz tylko, ile potrzeba do przelicytowania reklamodawcy z następnym najwyższym wynikiem rankingu reklamy.

OBLICZAMY TWOJE CPC

RANKING REKLAMY REKLAMODAWCY PONIŻEJ CIEBIE / TWÓJ WYNIK JAKOŚCI + PLN 0,01

MAX. CPC WYNIK JAKOŚCI RANKING REKLAMY TWOJA STAWKA CPC
Reklama 1

PLN 2,00

10

20

16/10+0,01=PLN 1,61

Reklama 2

PLN 4,00

4

16

12/4+0,01=PLN 3,01

Reklama 3

PLN 6,00

2

12

8/2+0,01=PLN 4,01

PAMIĘTAJ!!!

MOŻESZ PŁACIĆ MNIEJ ZA KLIKNIĘCIA NA WYŻSZYCH POZYCJACH ZE WZGLĘDU NA WYŻSZY WYNIK JAKOŚCI.

Zdezorientowany? Dobrą wiadomością będzie, jeśli uważasz, że już wszystko wiesz i masz swoje reklamy pod kontrolą. Zła wiadomość jest taka, że Google często wprowadza zmiany. Dlatego nigdy nie powinieneś odpalać swoich reklam na auto-pilocie. Pamiętaj o ciągłej analizie i bieżącej optymalizacji reklam.