Mobilna Rewolucja Google

21 Kwietnia 2015r. Google na swoim blogu dla webmasterów poinformowało o wprowadzeniu aktualizacji wyników wyszukiwania. Informacja ta dotyczy stron internetowych, które wyświetlane są przez użytkownika na smartfonach i tabletach.
Google chcąc polepszyć jakość wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych, narzucił algorytm, który będzie słabiej pozycjonował strony w wyszukiwarce, które nie są poprawnie wyświetlanie na mniejszych rozmiarach wyświetlaczy. Ważne jest aby po wejściu ze swojego telefonu (tabletu) na np. „strona.pl” treść dostosowywała się do wyświetlacza danego urządzenia.

Jak sprawdzić czy Twoja strona jest gotowa na mobilną ewolucję Google?
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
Wystarczy wejść na powyższy link i wpisać adres testowanej witryny i sprawdzić jaki wynik uzyskała strona.

Pozytywny wynik wcale nie oznacza, że wszystko jest w porządku. Test bada jedynie adres witryny, który wpisaliśmy a nie całą stronę np. podstronę „kontakt” lub stronę danego produktu/artykułu.
Jeżeli chcemy sprawdzić dokładnie całą naszą stronę internetową jesteśmy zmuszeni wpisywać wszystkie linki dotyczące naszej strony w celu uzyskania weryfikacji przez Google.

Jeżeli strona spełnia wymogi przyjaznej dla urządzeń mobilnych a test wychodzi negatywnie problem może być wywołany od strony technologicznej. Występuje to wtedy, gdy posiadasz wersję mobilną pod oddzielnym adresem. Normalnym działaniem jest wtedy przekierowywanie użytkownika do wersji mobilnej, gdy rozpozna się, że łączy się on z użyciem telefonu, tabletu, czy innego urządzenia mobilnego.

Dla stron producentów, które uzyskują duży ruch i wpływy z urządzeń mobilnych sugerowałbym jak najszybsze wprowadzenie zmian i dostosowanie witryny pod urządzenia mobilne.
Natomiast jeżeli strona notuje małe ruchy i Twój biznes pozostanie stabilny bez wprowadzenia tych zmian możesz na spokojnie zaplanować modyfikację Twojej strony.