Zyskaj więcej dzięki Google w wydaniu lokalnym

Znalezienie lokalnej firmy w Google jest nie tylko problemem samym w sobie, ale również problem bardzo rozpowszechnionym. Wielu lokalnych właścicieli firm nie inwestuje w reklamę internetową, czasami jest to brak wiedzy technicznej lub przekonanie, że sam biznes przyciągnie więcej klientów. Jeśli znajduje się w dogodnej lokalizacji to może i się z Tobą zgodzę.
Ale wyobraź teraz sobie, że Twoja firma rozszerza swoje działania marketingowe o reklamę w Internecie? Być może już reklamujesz swój biznes w Google, ale jeśli szukasz sposobów na zwiększenie widoczności firmy w Internecie to mam dla Ciebie dwie, bardzo proste wskazówki, które Ci w tym pomogą.

Wskazówka #1:

Google Moja Firma

Google Moja Firma pozwala użytkownikom wyszukiwarki łatwo znaleźć informacje na temat Twojej firmy oraz jej lokalizacji. Uwaga, uwaga – nic nie kosztuje, jest łatwe w obsłudze i pokazuje Twój lokalny biznes w dobrym świetle. Zresztą zobacz sam.

 Google_Moja_Firma

Wskazówka #2:

Google AdWords – Tylko połączenie (telefon)

Reklam w Google dla lokalnych firm jest szansą na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów. Zastanów się ile razy sam szukałeś usług bądź produktów w Google? A ile razy podczas tych poszukiwań przeszedłeś na drugą stronę wyników wyszukiwania? “Nie ma Cię w Google – nie istniejesz” nie wzięło się z kosmosu. Jeśli Twojego biznesu nie ma na pierwszej stronie wyszukiwania, po prostu straciłeś potencjalnego klienta.
Jak temu zapobiec? Proponuje na początku skorzystać z najnowszej funkcji Google AdWords, kampanii Tylko Połączenie. Dla większości lokalnych firm to właśnie rozmowy telefoniczne są najważniejszą funkcją sprzedażową biznesu. Czy zamawiasz pizze, czy rezerwujesz stolik w restauracji, czy umawiasz wizytę swojego kochanego pupila u weterynarza – dzwonisz. Czy to się opłaca? Według danych wujka Google 70% nowych telefonów dzwoniących do Twojej firmy pochodzi bezpośrednio z wyników wyszukiwania Google.

Kampania_tylko_polaczenie

Kampania_Adwords_Mobile

Możliwość tworzenia kampanii typu Tylko Połączenie, skierowanej wyłącznie na urządzenia mobilne z funkcją dzwonienia, Google wprowadziło w lutym 2015 roku. Dlaczego ten typ kampanii działa tak dobrze w przypadku lokalnych biznesów? Odpowiedź jest bardzo prosta: wysoki współczynnik pozyskania potencjalnego klienta, czyli mówiąc w języku Google “współczynnik konwersji”. Przy standardowych kampaniach użytkownik widzi reklamę, kilka w nią i przechodzi na stronę docelową, a więc do naszego “lejka konwersji” dochodzi jeszcze czynnik mało zależny od nas, czyli czy strona internetowa, na którą skierujemy użytkownika doprowadzi do sprzedaży. W kampaniach Tylko Połączenie pomijamy wizytę na Twojej stronie firmowej, potencjalny klient dzwoni wprost do Ciebie i to właśnie od Ciebie oraz Twoich umiejętności handlowych zależy czy dojdzie do sprzedaży. Pozyskiwanie klientów poprzez bezpośredni kontakt telefoniczny jest 3-razy skuteczniejsze niż pozyskiwanie poprzez stronę internetową.

Są to tylko niektóre z porad i sztuczek, które można użyć, aby pozyskać więcej klientów. Jeśli chciałbyś poznać więcej metod zapraszam na bezpłatne konsultacje, postaram odpowiedzieć na wszystkie dręczące Cię pytania. Możesz się skontaktować ze mną od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-17.00 poprzez live chat dostępny na naszej stronie, napisać na adres rcholewinski@staircase.pl, zadzwonić pod nr 607 807 840 lub po prostu wpaść na kawę do naszego biura w Płocku. Serdecznie zapraszam.