Zmieniajmy użytkowników na lojalnych klientów

W celu kierowania ruchu do Twojej strony internetowej można użyć wielu technik, w tym marketingu internetowego, SEO czy kampanii AdWords. Istnieje też wiele porad i wskazówek, których można użyć do konwersji użytkownika na Twojego klienta. W poniższym tekście zamierzamy opisać te najbardziej ulubione przez nas. Są to tylko niektóre z porad i sztuczek, które można użyć, aby poprawić konwersję na Twojej stronie internetowej.
Jeśli chciałbyś poznać więcej metod zapraszam na bezpłatne konsultacje, postaram odpowiedzieć na wszystkie dręczące Cię pytania. Możesz się skontaktować ze mną od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-17.00 poprzez live chat dostępny na naszej stronie, napisać na adres rcholewinski@staircase.pl, zadzwonić pod nr 607 807 840 lub po prostu wpaść na kawę do naszego biura w Płocku. Serdecznie zapraszam.

Formularz kontaktowy
Jeśli chcesz mieć duże szanse na konwersję użytkowników, musisz im dać jak najwięcej możliwości kontaktu z Twoją firmą. Dobrym pomysłem jest, aby formularz kontaktowy był umieszczony w widocznej części ekranu – w szczególności na stronach docelowych, utworzonych w celu optymalizacji kampanii AdWords. Podczas tworzenia formularza upewnij się, że jest on prosty do wypełnienia i nie zawiera zbyt wielu niepotrzebnych pól.
Live chat
Mimo iż zakupy online uproszczają o wiele życie, to wielu klientom nie podoba się fakt, że nie mają nikogo, kto może odpowiedzieć na ich pytania w czasie rzeczywistym, tak jak dzieje się to w tradycyjnym sklepie. Wynikiem takiego rozwoju sytuacji jest moment, w którym potencjalny klient rezygnuje z zakupów i opuszcza Twoją stronę. Aby uniknąć takiego przebiegu wydarzeń wystarczy zainstalować live chat. Chwila rozmowy w czasie rzeczywistym może zapewnić klientowi odpowiedzi na pytania, które powstrzymują go od dokonania zakupu oraz dać mu zaufanie do marki i produktów.
Przycisk typu „Call to action”
„Call to action” dosłownie oznacza „wezwanie do działania” („Kup teraz”, „Dodaj do koszyka”, „Zarejestruj się”) i powinno być jednym z ważniejszych elementów na Twojej stronie internetowej. Wezwanie do działania powinno znajdować się w optymalnym miejscu na stronie internetowej, powinno wyraźnie informować klientów co się stanie po kliknięciu w przycisk oraz skutecznie zwracać na siebie uwagę klientów np. poprzez wyróżniający się kolor. Należy również uważać, aby nie zaśmiecać strony zbyt dużą ilością tego typu przyciskami, gdyż może to zmylić i zniechęcić użytkowników.
Zaoferuj coś za darmo.
Jest to świetny sposób na zwiększenie konwersji, przecież każdy klient lubi dostawać coś w gratisie 🙂 Jeśli sprzedajesz produkty może to być darmowa wysyłka, jeśli świadczysz usługi online możesz zaoferować swoim klientom darmowy okres próbny. Daj coś od siebie, a klient odwdzięczy się tym samym 🙂
Newsletter
Dzięki tej formie kontaktu z klientem możemy dotrzeć w bezpośredni sposób do osób, które polubiły to co robimy bądź co sprzedajemy (i dlatego zapisały się na nasz newsletter). Newslatter to wspaniała okazja do pogłębienia relacji z wiernymi klientami, do przypomnienia o oferowanych przez nas produktach, to dodatkowy kanał promocji naszych wyrobów. Podczas tworzenia formularza, który pozwoli Twoim użytkownikom zapisać się na newsletter pamiętaj aby nie był zbyt skomplikowany do wypełnienia oraz nie proś o zbyt wiele informacji, gdyż zniechęcisz tym użytkownika. Pamiętaj również, że od tego roku wysyłka newslatterów może odbywać się jedynie do osób, które wyraziły na to zgodę, w przeciwnym wypadku możesz zostać ukarany wysokimi karami finansowymi.
Uproszczenie procesu realizacji transakcji
Uproszczenie procesu realizacji transakcji zmniejszy liczbę użytkowników rezygnujących z zakupów na tym etapie. Upewnij się, że proces dokonania zakupów na Twojej stronie jest prosty i bezpieczny. Formularze twórz w łatwy i nieskomplikowany sposób do wypełnienia. Poinformuj klienta o wszystkich kosztach (podatkach, kosztach wysyłki), zaoferuj różne metody płatności. Ten etap musi przebiec szybko, bez żadnych problemów, napotkane bariery przez klienta mogą spowodować porzucenie koszyka, a tego przecież nikt z nas nie chce.